ayu_wintersmile


Nama sebenar ialah Siti Nor Idayu Binti Shamsuddin. Tarikh lahir ialah 14 Ogos 1986. Berasal dari Kota Bharu, Kelantan. Menetap bersama-sama keluarga di Kampung Lating. Mempunyai 10 orang adik-beradik, terdiri daripada 5 lelaki dan 5 perempuan. Saya adalah anak ketujuh daripada sepuluh beradik.

Dahulu, saya bersekolah di Sekolah Rendah Kebangsaan Mulong 2. Kemudian, saya bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Mulong dari tingkatan satu sehinggalah tingkat enam atas. Selepas memperolehi Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) pada tahun 2006, saya menyambung pengajian di peringkat Ijazah di Universiti Putra Malaysia dalam jurusan Sarjana Muda Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu. Saya bakal menamatkan pengajian pada tahun 2009.

Hobi saya ialah suka membaca novel dan melayari internet. Biasanya novel yang saya minati ialah novel-novel terbitan Alaf 21 dan Prima. Saya sangat mengemari novel karya Ramlee Awang Murshid, Aleya Aneesa dan Damya Hanna. Antara novel karya Ramlee Awang Murshid ialah Unggu Karmila, Cinta Sang Ratu, Ranggau dan sebagainya. Manakala, novel karya Aleya Aneesa ialah Semusim Rindu, dan Kasih Antara Kita. Novel Damya Hanna yang sangat saya gemari ialah novel Bicara Hati, Sepi Tanpa Cinta dan Saat Cinta Bersemi. Saya sangat beruntung kerana hobi ini saya dapat berkongsi bersama-sama kakak dan abang saya. Jadi, saya tidak perlulah mengeluarkan modal yang banyak untuk membeli novel yang baru kerana saya dapat meminjamnya dengan abang dan kakak saya.

Saya seorang yang peramah, ceria, kelakar dan dalam masa yang sama adalah seorang yang sangat sensitif.

Saya mempunyai seorang kawan baik yang sangat memahami dan sudah banyak suka dan duka kami tempuhi bersama. Kawan baik saya namanya ialah NurIffaizyan Bt Mod Ghazali. Dia seorang yang kelakar, serius dalam sesuatu perkara dan juga seorang yang garang. Saya berkenalan dengannya pada minggu suai kenal di Universiti Putra Malaysia. Kami juga tinggal di kolej yang sama iaitu Kolej Tun Dr Ismail ( KTDI) dan kami juga mengambil jurusan yang sama.

Sepanjang saya menuntut ilmu di Universiti Putra Malaysia ini, sudah banyak pengalaman pahit dan manis yang saya tempuhi. Disinilah saya dapat mengenali bermacam-macam gelagat manusia antaranya suka berbohong, gelajat orang bercinta dan sebagainya. Di sini juga, telah mengajar saya menjadi seorang yang tabah dan berdikari dalam semua perkara. Saya perlu belajar untuk hidup berdikari tanpa ditemani keluarga dan hanya bertemankan buku-buku dan kawan-kawan sahaja. Selain itu, saya juga terpaksa membuat keputusan sendiri dalam semua perkara hanya bersandarkan kepada akal logik dan kepercayaan yang diberikan oleh keluarga.

Harapan saya, suatu hari nanti saya dapat membalas jasa kedua ibu bapa saya dengan memperolehi segulung Ijazah. Dan juga apa yang saya pelajari sepanjang
0 Responses

Post a Comment